2009. december 23., szerda

Tiszteletreméltó

A médiából értesülhettünk róla, hogy XVI. Benedek pápa 2009. december 19-én délelőtt kihallgatáson fogadta Angelo Amato érseket, a Szentéavatási Ügyek Kongregációja prefektusát. A főpásztor a pápa elé terjesztett 21 rendeletet (dekrétumot), amelyek elismerik többek között két pápa - XII. Pius és II. János Pál - hősies erényeit. A kihallgatás során a Szentatya felhatalmazta a Kongregációt arra, hogy tegye közzé a 21 személy szenté- illetve boldogáavatására vonatkozó rendeleteket.
A dekrétum kihirdetése fontos szakasza a boldoggáavatási eljárásnak. Ettől kezdve a két néhai pápa neve mellett az "Isten Szolgája" (Servus Dei) címet a "Tiszteletreméltő" (Venerabilis) cím váltja fel.

II. János Pál pápa

Miért fontos ez számomra?
Mert reményeink szerint, rövid időn belül, olyan embert tisztelhetünk majd a boldogok (ill. szentek sorába) aki EGY VOLT KÖZÜLÜNK, KÖZÖTTÜNK ÉLT. Péter apostos 263. utódaként, két alkalommal is Ő JÖTT KÖZÉNK, magyarokhoz.

Külön ajándékként éltem meg, hogy 1991. augusztus 19-én egy egész napon át "kísérhettem" apostoli útján. Délelőtt Szombathelyen a repülőtéri szentmise előtt kézfogási távolságba kerülhettem vele, egy rövidke időre tekintetünk találkozhatott. ( Ilyen mély, tiszta tekintettel még soha nem találkoztam.) A Péter utóda által bemutatott szentmisén való részvétel fölemelő volt.

Kora délután a budavári Mátyás templomban lehettem, több száz fiatal és kevésbé fiatal társammal, akik a szerzetesi, papi hivatás kegyelme által Istennek adott életre, az életszentségre törekednek. Ma is hallom többek között legegyszerűbb mondatát: "NE FÉLJETEK ISTENT VÁLASZTANI, MELLETTE DÖNTENI!" Csodálatos volt ebben a légkörben a Szentatyával közösen végzett zsolozsma, melyben az imádkozó pápa állt előttünk úgy, hogy EGY VOLT VELÜNK.

Este 19 és 21 óra között szintén ott lehettem a Népstadionban, ahol több tízezer fiatallal találkozott. (Itt már nagyobb távolságba voltam.) A fiatalok lelkére egy fontos dolgot kötött, s idézte énekünket: "... legyetek TISZTÁK, HŐSÖK, SZENTEK ...!". (Milyen lenne hazánk, ha így élnénk???)

Ilyen, s ehhez halonló személyes tapasztalatok birtokában a halála pillanata utáni percekben (gondolom mint sokan mások) az alábbi kis fohászt ismételgettem és azóta többször is: II. János Pál pápa SZENT, járj közben értem(ünk)! 


II. János Pál pápa koporsója

Nincsenek megjegyzések: